duminică, 5 iunie 2022

Ziua Învățătorului...

 


Astăzi, 5 iunie, sărbătorim Ziua Învăţătorului, un moment important prin care societatea îşi exprimă recunoştinţa faţă de cei care au pus, ori pun, bazele educaţiei şcolare.

„Învățătorul? Ce-i învățătorul? E-o lumină,
Ruptă din Rai, menită să vegheze,
În codrul ăstei lumi este un pom...
Crește copii...din prunc, el face OM!”
La 6 ani, am trecut pragul școlii din Băsești, o instituție ce își are începuturile pe vremea Școlii Ardelene, fiind în clasa învățătoarei Mărieș Doina ( Moldovan, după căsătoria cu prof. Mircea Moldovan), iar în 1983 am absolvit această școală.
Deși au fost ani întunecați, marcați de lipsurile specifice perioadei regimului comunist, școala, prin dascălii ei, ne-a adus lumina cunoașterii, contribuind la formarea noastră ca oameni.
Am multe amintiri despre vremurile când eram pe băncile școlii din satul natal.
Îmi amintesc de învățătorii școlii din acele vremuri: Mărieș Doina, Pop Dumitru, Pop Maria, Pop Emilia și Blidar Emilia .
Mulțumim dascălilor noștri pentru faptul că ne-au sădit în noi setea de cunoaștere! Noi, am ajuns ceea ce suntem, și grație lor!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu