luni, 23 august 2021

O întâmplare bizară...

 Azi, o persoană ce urmărește această pagină m-a luat la întrebări, după ce am distribuit aici un articol despre un fiu al satului Băsești, Arhiepiscopul Irineu.

M-a întrebat ce legătură este între acesta, un reprezentant de frunte al ortodoxismului și George Pop de Băsești, precizând că, probabil, nu cunosc istorie, că nu știu că acesta a fost greco-catolic și nici atrocitățile la care a fost supusă de comuniști comunitatea greco-catolică.
I-am răspuns că această pagină se referă la George Pop de Băsești, satul natal al acestuia și comunitatea băseșteană, iar arhiereul ortodox are pe lângă rădăcini comune cu noi, cu băseștenii, dragostea pentru aceste locuri, dar și o mulțime de articole închinate memoriei marelui tribun, badea George, și câteva cărți scrise despre George Pop de Băsești și localitatea natală.
O adăugire la mesaj a fost că se aștepta ca eu, cel ce am creat și administrez această pagină, să fiu greco-catolic. Nu am izbutit să-i răspund la tot mesajul, fiindcă m-a blocat. Mă pregăteam să-i spun că nu are importanță aparteneța mea religioasă la un cult, dacă există cel puțin respect între noi, indiferent cărui cult aparținem.
De-a lungul timpului, lecturând cam tot ce am întâlnit în legătură cu George Pop de Băsești, am ajuns la concluzia că pe lângă dragostea de Dumnezeu și Neam era animat și de respect pentru toți. De asemenea, cultiva toleranța.
Eu cred că trebuie să învățăm din lecțiile trecutului, să fim respectuoși și toleranți, să iubim Adevărul și să-l punem mereu la loc de cinste! Totodată, cred că badea Gerorge, de acolo de Sus, din stele, s-ar bucura că nu l-am uitat și că promovăm Binele, indiferent de făptuitorul Lui!
În final, vă rog să vă exprimați opinia dacă articolele pe cere le postez sunt potrivite cu tematica paginii și, eventual, sugestii!
Vă mulțumesc!
O seară liniștită!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu