duminică, 16 august 2020

Dialog memorabil...


-Strașnic om ești, Daco-Român fanatic! Între noi e depărtare ca între cer și pământ. Nu ne vom înțelege niciodată. Cu toate acestea cinstesc convingerea cu care ai apărat atât de bărbătește cauza neamului tău. Vezi, această atitudine bărbătească impune respect și dușmanilor. De astfel de oameni bravi și hotărâți am avea și noi nevoie. Vino tu la noi și-ți garantez că nu există demnitate în Ungaria pe care să n-o poți dobândi! a spus “sdrobitorul de naționalități”, Tisza Kalman.
La această ispitire a președintelui Consiliului de miniștri ungar, Tisza Kalman, George Pop de Băsești a răspuns neclintit și ferm:
-De mi-ați da toată Ungaria, și tot n-aș trăda cauza cea dreaptă a sărmanului și nenorocitului meu popor, care, afară de Dumnezeu, de tovarășii mei și de mine, n-are alți apărători împotriva tendințelor voastre de cotropire.
-N-am așteptat alt răspuns!”, a mai adăugat Tisza Kalman, apoi s-au despărțit pentru totdeauna.


Ionel Mesaroș


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu